BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Jumaat, 1 April 2011

jom jadi wanita paling ANGGUN di dunia! :)

KETAHUILAH~ ^_^
.....dengan kecantikan yang kau miliki ternyata lebih cantik dari matahari. Dengan akhlak yang kau punyai lebih harum dari minyak wangi, dengan sikap tawadukmu pula lebih tinggi dari purnama dan dengan cinta yang kau miliki lebih segar daripada rintik2 gerimis.....
Peliharalah kecantikan mu dengan keimanan,keredhaan dengan kepuasan dan kehormatan dengan hijab yang menutupi mu...
Perhiasanmu wahai muslimah bukan lah emas atau perak, tetapi DUA RAKAAT menjelangnya subuh, dahagamu di tengahari terik kerana PUASA yang engkau kerjakan, DERMA yang engkau hulurkan disembunyikan dari insan lain tetapi hanya diketahui oleh Allah, airmata TAUBATmu yang berharga menitis air mata dikala sujud di atas hamparan sejadah dan MALU mu kepada Allah ketika terdorong untuk mendekati perbuatan nista dan maksiat.

SEDARLAH...jadikan taqwa itu bak pakaian mu dan nescaya kau akan menjadi wanita tercantik didunia meskipun zahir mu tak berupa... jadikan rasa malu itu sebagai baju yang menutupi tubuhmu, nescaya kau menjadi wanita yang paling anggun di sisi Allah meskipun kau tidak berkalungkan berlian dan permata.

AYUH! hindari rutin2 hidup seperti yang dilakukan oleh wanita2 fasik yang suka memperlihatkan daya tarikannya untuk mengaburi mata Si Adam dan menjadikan tubuhnya sebagai komoditi utama kaum Adam tanpa mengendahkan norma2 susila dan syariat yang telah Allah tetapkan. Kerana sesungguhnya mereka adalah bahan bakar neraka jahanam.

FIRMAN ALLAH S.W.T :
"Yang tidak akan menderita bakarannya melainkan orang yang sungguh celaka;" - (Surah Al-Lail:Ayat 15)

0 ulasan: