BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Follow by Email

Rabu, 13 April 2011

I LoVe YoU lah!


cinta itu anugerah dari ilahi.. mana2 manusia yang bercinta memang merasa indah.. sangat indah jika cinta itu suci dan tak dicemari.. tak dicemari macam mana? tak diselaputi dosa.. '' ah! manusia semua ada nafsu! tak perfect la ok?!'' ye kita semua tak perfect termasuk aku.. tapi pengalaman aku sendiri bila cinta yang disemai tanpa dosa sangat tenang.. kalau ikutkan pengalaman memang aku mengaku aku juga pernah jatuh cinta pada lelaki. ye indah sangat bila dia kata ''sayang cantik sangat2 di mata abang'' aku fikir2 balik, apa guna cantik jika tak dipelihara? mak aku cakap kalu betul2 lelaki tu sayang dan mencintai gadis tu dia akan pelihara kita...
puas aku fikir statement mak aku.. puas aku interview sahabat aku para lelaki..
tapi betul jugak kan? kalau aku pun, aku tak nak orang tengok barang yang aku sayang dan berharga bagi aku...
kenapa para pakwe sekarang ni makin awek mereka nampak cantik dan seksi makin dibanggakan? masyallah..
kalau nak bercinta kan lebih baik jika percintaan itu membawa kita dekat pada Allah dan dekat untuk meniti titian ke syurga..
''awak.. kalau awak sayang saya belikan saya rantai berlian ke kalau tak boleh pun belikan iPad ke?'' ...... atau........?
''awak kalau awak sayang saya bimbing lah saya ke jalan yang benar.. awak jangan pergi syurga sorang2 tau.. bawa saya sekali ye?''
sukar untuk mencari insan bernama lelaki yang benar2 mencintai kita seadanya dan membawa kita ke jalan yang benar dan ke hubungan yang halal...
gadis yang tidak bijak dan tidak boleh lihat dengan mata hatinya akan selalu ditipu dengan janji2 manis sang kekasih..
bagi aku.. cinta itu memang tak dapat dihindar dan dicegah..
seperti insan yang lain.. nak jugak rasa dicintai dan disayangi.. tapi lebih indah jika dikurniakan seorang insan sebagai teman hidup yang mencintai Allah sepenuh hati dan iman yang melindungi dirinya dari melakukan dosa..
cinta itu tidak menyusahkan tetapi menyenangkan.. <---- menyenangkan untuk mendekati diri kepada Allah..
carilah hubungan yang penghujungnya menemui halal.. :)
saya menanti saat itu bersama awak! saya sayang awak kerana Allah!
                                     .......... EVERYTHING FOR ALLAH........

1 ulasan:

zaki berkata...

lelaki yg baik tidak akan mengajak kekasih nya ke arah maksiat dan wanita yg baik tidak akan menerima ajakan si lelaki ke arah maksiat...carilah cinta yg benar di sisi ALLAH..