BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Follow by Email

Jumaat, 1 April 2011

Kisah menarik! ^_^


Ana cukup tertarik dengan kisah ni! ^_^ 

 .........Dalam hadith yang diriwayatkan oleh Abdullah bin Umar bin Khattab R.A. digambarkan tentang tiga orang yang beranaung dalam sebuah gua, dimana mereka terjebak dalam gua itu disebabkan ada sebuah batu yang tergelincir dari puncak gunung lalu menutupi pintu gua. kemudian saat itu,mereka bertawassul kepada Allah agar mendapat keselamatan. Masing-masing daripada mereka menyebut tentang amal soleh yang pernah mereka lakukan. orang kedua diantara tiga itu berkata :

"Ya Allah,dahulu aku mempunyai seorang sepupu,anak perempuan kepada bapa saudaraku yang sangat aku cintai sebagaimana kecintaan seorang lelaki kepada seorang wanita. Aku ingin menggauli dirinya tetapi ia menolak ajakanku. Suatu hari,maka tibalah musim kemarau dan ia mengalami kelaparan yang amat sangat. Ia datang kepadaku dan meminta pertolongan dariku lantas aku menawarkannya wang sebanyak 120 dinar dengan syarat dia membenarkan dan membiarkan diriku menikmati tubuhnya. maka ternyata tiada jalan lain baginya, kecuali dengan memenuhi permintaanku, hingga ketika akan berjaya menguasainya - dalam riwayat lain disebutkan : Saat aku telah berada di antara kedua kakinya (kaki wanita itu) lantas ia berkata : " Bertaqwalah kepada Allah dan jangan merosakkan kehormatan melainkan dengan kebenaran (bernikah)"

Gadis tersebut seorang yang bertaqwa dan tidak ingin menyerahkan dirinya. tetapi ketika kemiskinan memaksanya, dia terpaksa menuruti apa yang dipinta oleh sang lelaki itu. Namun gadis itu mengingatkan akan lelaki itu kepada Allah dan supaya takut kepadaNYA. Si lelaki itu tersentak hatinya oleh bisikan imannya. Jika dia menginginkan gadis itu dia boleh menikahnya dengan cara yang sah,tidak dengan melakukan zina. Seketika itu juga tubuhnya gementar dan terus bertaubat kepada Allah S.W.T,

dengan pengakuannya ini, menyebabkan bergesernya batu yang menutupi pintu gua, sehingga terlihatlah sedikit celah pintu gua yang dapat dimasuki cahaya matahari.

SESUNGGUHNYA ALLAH ITU MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG. wallahualam....~


1 ulasan:

zaki berkata...

masyaALLAH...terharu baca kisah nie,insyaALLAH,jauhi zina